#
#
#
#
#

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Datum a čas

Dnes je čtvrtek, 23. 9. 2021, 14:37:34

Svátek

Svátek má Berta

Zítra má svátek Jaromír

Společenská rubrika

Společenská rubrika

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Počasí

Počasí dnes:

23. 9. 2021

poloj

Bude skoro jasno až polojasno. Denní teploty 17 až 21°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Přehrát/Zastavit Další

Facebook

logo

Naši partneři

Škoda auto

Výběr jazyka

Obsah

Výsledky KOP 2016

 

28.02.2017 se uskutečnila za přítomnosti pana RNDr. Tomáše Raitera prezentace výsledků výzkumu Kvalita očima pacientů 2016 pro zaměstnance rehabilitačního ústavu.
RÚ Kladruby obhájil nejvyšší rating kvality zdravotních služeb "A+" a splnil podmínky certifikace SPOKOJENÝ PACIENT ve všech čtyřech hodnocených kategoriích.
Lůžková zdravotnická zařízení
Lékaři lůžkových zařízení
Sestry lůžkových zařízení
Rehabilitační pracovníci lůžkových zařízení
Řešitel projektu KOP předal certifikáty vedoucím pracovníkům RÚ Kladruby.

Management RÚ Kladruby prokázal odvahu a otevřenost ukázat veřejnosti přednosti, ale i nedostatky tohoto zařízení již v roce 2008. V tomto roce se připojil k těm, kteří systematicky pracují na zlepšování kvality a využívají výzkum založený na metodice měření osmi základních dimenzí kvality zdravotní péče (graf 2), používaný ve vyspělých zdravotnických systémech ve světě. Spolehlivé a objektivní srovnání výsledků musí být získáno za použití shodné výzkumné metody, musí splnit náročné metodické požadavky, což projekt Kvalita očima pacientů (KOP), používaný v RÚ, splňuje. V celkové spokojenosti překonal RÚ, hranici standardu dobré péče (80%),  již po deváté (graf 1).  
Management zdravotních služeb se stává v současné době velmi aktuálním tématem. Právům pacientů a zvyšování kvality péče se věnuje velká pozornost. Po mnoho století neměli pacienti žádná práva. Byli plně závislí na lékaři. Asymetrie jejich vztahu byla obrovská a lze ji přirovnat k paternalistického modelu. O právech pacientů se začíná hovořit teprve na začátku sedmdesátých let minulého století. Byly přijaty významné dokumenty. V roce 2001 přistoupila ČR k Úmluvě o lidských právech a biomedicíně. V ČR je zakotveno právo pacienta na svobodnou volbu lékaře a zdravotnického zařízení. Aby si pacient mohl vybrat, musí mít k dispozici validní veřejně dostupné informace o zdravotnických zařízeních, což RÚ splňuje. Jedním z požadavků externího auditu, kterým RÚ prošel, je i splnění standardu sledování spokojenosti pacientů. Významným dokumentem specifikujícím práva pacientů je zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách. Mimo jiné ukládá poskytovateli zdravotních služeb v rámci zajištění kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb zavést interní systém hodnocení kvality a bezpečí. Jedním z  požadavků hodnocení je i standard vztahující se ke sledování spokojenosti pacientů. Jak je patrné, požadavky na hodnocení kvality a bezpečí pacientů se začínají rozšiřovat do legislativních norem a musí je akceptovat všechna zdravotnická zařízení. Podrobné informace za jednotlivé roky jsou k dispozici na
http://rehabilitace.cz/czech/index.php?page=projekt-kvalita-ocima-pacienta a http://www.hodnoceni-nemocnic.cz.

 

Kladruby 28.02.2017

Mgr. Eva Talpová, MBA, v.r.
náměstkyně pro kvalitu a oš. péči

graf01

graf02

KOP 2016 KOP 2016 KOP 2016 KOP 2016 KOP 2016